06.05.2011

Foi de napolitane cu blat si crema

Aceasta prajitura poate fi un rasfat de sfarsit de saptamana pentru fiecare din voi care doreste ceva dulce.Blatul din albusuri imbogatit cu multa nuca prajita,iar crema din galbenusuri cu gust de vanilie si napolitana crocanta....un deliciu!Multumesc Simona Istrate pentru reteta ta care e tare delicioasa.
Avem nevoie de:
- 8 oua
- 200 gr zahar
- 6 linguri faina
- 1/2 praf copt
- 300 gr nuca taiata si prajita
- 250 gr margarina rama
- 200 gr zahar pudra
- 2 fiole esenta vanilie
- 2 foi de napolitana pt asamblare
Pentru blat batem cele 8 albusuri spuma cu 200 gr zahar pana se topeste tot zaharul.Apoi adaugam faina amestecata cu praful de copt si nuca taiata si prajita.
 Se coace la foc potrivit timp de 20 minute.Se raceste.Pentru crema amestecam intr-un castron galbenusurile impreuna cu zaharul pudra pe baie de aburi.Le batem pana cand compozitia incepe sa se deschida la culoare si isi dubleaza volumul.(aproximativ 15 minute)Aveti grija ca fundul vasului in care este crema sa nu atinga apa care fierbe dedesubt.Cand e gata se adauga esenta de vanilie si se lasa la racit.Margarina se spumeaza.Cand compozitia de galbenusuri este rece,se introduce treptat in margarina si se amesteca pana se omogenizeaza.
Pe o tava punem o foaie de napolitana,apoi jumatate din crema de galbenusuri.Se aseaza blatul deasupra apoi cealalta jumatate de crema.Se incheie cu o alta foaie de napolitana si se preseaza.Deasupra prajiturii se poate pune firicele de ciocolata topita.
Se lasa la rece pentru cateva ore apoi se poate taia.
Delicioasa!

6 comentarii:

  1. Chiar am sa incerc prajitura ta !! Cred ca e fff. buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu siguranta Mona nu ai sa regreti ca ai facut-o.
    Este foarte delicioasa!
    O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. arata extraordinar de bine , duminica am incercat si eu pentru prima data o reteta cu foi de napolitan , o reteta pe care am adaptat-o la ingredientele disponibile in bucatarioara mea...te invit sa vezi si reteta mea. fiindca tot mi-au mai ramas 2 foi de napolitan mi-am propus sa incerc si reteta ta pentru ca arata absolut delicios.poopici

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe langa ca arata bine este si foarte foarte gustoasa.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am facut prajitura, dupa reteta asta si e absolut delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mie mi se moaie prea tare foile .De de?

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *