03.06.2011

Ciorba de ardei umpluti

In partea ardealului se mananca destul de des ciorba de ardei umpluti si nu cred ca exista vre-un ardelean care sa nu cunoasca aceasta ciorba.Este o ciorba foarte gustoasa,satioasa si daca se mai pune si o lingura de smantana este super delicioasa.
Avem nevoie de:
 - 600 gr carne tocata amestec
- 10 ardei grasi
- 3 morcovi
- o telina mica
- 2 buc.ceapa verde
- verdeata,condimente pt carne tocata
- 1 canita de orez
- 1 ou,sare
- 200 ml bulion sau pasta de rosii
- 5 linguri ulei

Se curata si se spala zarzavatul si ardeii.Carnea o amestecam cu orezul spalat,condimentele pt carne tocata,putina sare,oul si patrunjelul tocat marunt.
Cu aceasta compozitie se umplu ardeii.
Ceapa se taie marunt si se caleste in putin ulei pentru 2-3 minute in oala care punem ardeii.Se adauga in oala cu ceapa calita apa,zarzavatul (o parte din morcov il  razuim) si ardeii umpluti.Se lasa la fiert pana cand e fiert zarzavatul si carnea din ardei.
Separat pregatim sosul (rantasul)din 3 linguri de ulei si 1 lingura de faina.
Se fierbe faina+ulei pana isi capata o culoare cafenie apoi turnam un polonic din supa si amestecam repede avand grija sa nu ne ardem.
Apoi turnam si bulionul in acest sos dupa care o punem in ciorba amestecand delicat printre ardei.(sosul eu l-am strecurat prin sita pentru a nu ramane cocoloase)
 
Adaugam in ciorba o legatura de patrunjel si mai lasam sa dea inca 2-3 clocote dupa care stingem focul.
Dupa cum am mai spus ciorba o servim cu smantana.
 Delicioasa!O bunatate de ciorba.

8 comentarii:

  1. Mmmmm, ce bine arata!...nu am mancat niciodata ciorba de ardei umpluti dar sigur este foarte gustoasa! O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. mmm mai facut sa imi fie foame :))) ai un blog deosebit, imi pare bine ka te-am gasit !!! numai bine tie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa este Nely,este foarte gustoasa ciorba,daca ai sa o pregatesti vreodata,sigur nu o sa-ti para rau.E delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Te astept la o farfurie de ciorba Liuba,ma bucur ca iti place blogul meu.Te astept cu drag sa ma mai vizitezi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim08:11

    Arata bine supele,dar de ce pui faina si faci rantas la toate,eu sunt din ardeal si nu se mai face rantas,doar zarzavaturile si smantana,iar in supa de salata se pune si iaurt sau zer de oaie

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere
  6. Draga anonim in primul rand nu pun rantas la supe ci doar la unele ciorbe.Iar in al doilea rand noua(celor din famila mea) asa ne place si nu ma obliga nimeni ca sa fac cum spui tu cu zer sau cu iaurt,nu crezi?O zi placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim10:40

    Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *