23.05.2012

Prajitura "Boema"






Aceasta prajitura delicioasa,este una din preferatele mele din copilarie chiar.Tin minte ca de fiecare data cand ajungeam la cofetarie,prajitura Boema era aleasa mea.O prajitura delicioasa care cu siguranta merita sa o incercati.
Avem nevoie de:
Blat:
- 8 oua (pentru tava de 35/25)
- 8 linguri zahar
- 1 cana nuci macinate ( 150 gr)
- 3 linguri cacao
- 6 linguri faina
- 1 plic praf de copt
 Sirop:
- 100 gr zahar
- 200 ml apa
- 1 fiola esenta rom
Glazura: 
- 100 gr ciocolata amaruie
- 150 ml frisca lichida
Crema:
- 200 gr ciocolata amaruie
- 50 gr unt
- 5 oua
- 100 ml frisca
- 2 linguri zahar 
- 2 lingurite ness
Ornare:
- 300 ml frisca 
Se amesteca galbenusurile cu zahar,ulei si se bat bine pana se albesc si se topeste zaharul.
Faina o amestecam cu cacao si praf de copt dupa care adaugam lingura cu lingura in compozitia de galbenusuri amestecand usor dupa fiecare lingura.
 Albusurile le batem spuma cu un praf de sare apoi adaugam cate o lingura in compozitia de galbenusuri si amestecam foarte usor.
Dupa omogenizare se inglobeaza si nucile macinate.
Se toarna compozitia intr-o tava (35/25 masurata in interior) tapetata cu hartie de copt si se pune la cuptor la foc mediu pentru 35-40 minute.Se verifica cu scobitoarea.(daca scobitoarea iese curata atunci blatul este copt insa daca iese lipicioasa inseamna ca nu este copt) Apoi se lasa la racit.
Intre timp pregatim siropul.Zaharul il caramelizam la foc mic apoi turnam apa si mai dam cateva clocote dupa care il lasam sa se raceasca si apoi  punem esenta de rom.Pentru glazura topim ciocolata amaruie in frisca fierbinte.(daca este prea tare compozitia de ciocolata se mai adauga frisca lichida) Iar pentru crema se poate pregati crema cu oua sau se poate pregati doar ciocolata topita + frisca lichida + ness.Eu am facut-o pe cea cu oua pentru ca jumatate din crema am folosit si la tortul "Carte"
Pregatirea cremei cu oua este asa:se topeste cicolata amaruie in 100 ml frisca lichida,se inglobeaza untul si se adauga pe rand cele 5 galbenusuri,amestecand energic.Se lasa sa se racoreasca la temperatura camerei apoi se inglobeaza albusurile batute spuma cu un praf de sare.La sfarsit adaugam nessul si amestecam bine.
Taiem blatul in patrate aproximativ egale apoi le insiropam.
 Dupa insiropare se pune glazura de ciocolata ...
 ... apoi se repartizeaza crema peste glazura ....
... iar peste crema spritam frisca deasupra.Daca se doreste se poate razui ciocolata alba sau neagra sau bombonele sau se poate lasa doar cu frisca.Oricum ati orna-o este extraordinar de buuunaaaa!!!
Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Nu am facut demult prajitura,asa ca servesc de la tine.Mi-ai facu o pofta de zile mari.Arata grozav.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Prajitura mea preferata! O ador! Arata senzational, muult mai bine decat la cofetarie!
    Nu-mi trimiti si mie un platou? :)) ca mare pofta am!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata senzational,cu siguranta ca am sa incerc si reteta ta!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. De mult nu am mancat aceasta prajitura,cu siguranta merita incercata.Deja i-mi ploua in gura.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga mea Danutza te servesc cu mare placere,intr-adevar sunt senzationale,pur si simplu nu te mai saturi de ele.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Maria,cu siguranta n-ai sa regreti ca le-ai incercat!Sunt delicioase!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Milica, asa e, merita incercate! Pupici!

    RăspundețiȘtergere


Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *